Jaká je psychologie podvodníků?

Podvodníci nejsou hloupí. Objevuje se nám čím dále tím více podvodů, často s novými schématy. Co to jsou za lidi, kteří si vymýšlí podvody? Můžeme říci, jaká je typická povaha takových podvodníků, kteří nemají spatné svědomí z toho, že okrádají ostatní?

Podvodníci mají často velmi rozvinutý smysl pro empatii, to znamená, že se velmi dobře dovedou vžít do situace svých obětí.

Také retorické schopnosti podvodníků bývají obvykle velice rozvinuté. Minulý týden jsme napsali několik slovíček z příručky pro telemarketery, s pomocí kterých nejen pracovníci v callcentrech, ale také podvodníci rádi opisují nepříjemné skutečnosti a dovedou je retoricky převrátit do opaku. Zde je ještě několik takových frází z příručky pro telemarketery (pokračování minulého týdne):

Smysl a překlad „slabých výrazů“ do jazyka „silných výrazů“ telemarketingové komunikace:
Myslím, že tyto podmínky nejsou až tak špatné. – Tyto podmínky jsou pro vás velmi výhodné.
Budu to moci odeslat až zítra. – Hned zítra to odešlu.
Ne, to nejde. Tento problém bohužel nevyřesíme. – V této situaci je nutné …
Nemohu vás přepojit, dnes už tu nikdo není a já o tom nic nevím. – Tyto specifické informace vám rádi zdělí x, volat můžete od …
(zdoj)

Samozřejmě podvodníci také musí být dobří herci, aby vám po telefonu předstírali, že jsou například vzdálení příbuzní, kteří se s vámi chtějí podělit o dědictví, a proto chtějí znát různé osobní údaje, jako číslo vašeho bankovního účtu, kam by vám „poukázali peníze“.

Podvodníci jsou drzí, ale současně také opatrní. Pokud se jich začnete vyptávat, odkud volají nebo jak se jmenuje jejich firma, začnou být agresivní a chtějí vás tím postrašit a vyvíjejí na vás nátlak. Pro vás je v této chvíli nejdůležitější zachovat klid a jednat rozumně.

Při jednání s takovými lidmi pamatujte, že si hrají s vaším strachem, s vaší dobromyslností nebo důvěrou, a že vy také máte prostředky, s kterými je můžete pěkně rozzlobit!

Tým Tellows

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.